Obiektyw kinowy z mocowaniem typu E – Sony FE C 16–35 mm T3,1 G

Firma Sony poinformowała o powiększeniu oferty o pełnoklatkowy obiektyw z mocowaniem typu E 16–35 mm (FE C 16–35 mm T3,1 G). Nowy model, ogłoszony razem z pełnoklatkowym kamkorderem FX9 (PXW-FX9 – pisaliśmy o nim tutaj), wyróżnia się dobrymi parametrami optycznymi, niezawodnym działaniem i inteligentnymi funkcjami dla profesjonalnych twórców materiałów wideo. Współpracuje on z szerokim wachlarzem kamer i aparatów z mocowaniem typu E, od VENICE poprzez aparaty z wymiennymi obiektywami Alpha™ aż po nową, flagową kamerę FX9. Pojawienie się obiektywu zoptymalizowanego do użytku w profesjonalnych produkcjach filmowych zapewni twórcom treści niespotykaną przedtem swobodę twórczą. W przyszłości firma Sony zamierza wprowadzać kolejne produkty z linii Cinema Lens.

Obiektyw kinowy z mocowaniem typu E - Sony FE C 16–35 mm T3,1 G

 

Nasze stałe kontakty z partnerami i klientami uświadomiły nam wyraźne zapotrzebowanie na uniwersalne narzędzia, które zwiększają wydajność pracy i zwrot z inwestycji — mówi Norbert Paquet, dyrektor ds. zarządzania produktami w Sony Professional Solutions Europe. — Elastyczność naszej nowej serii obiektywów Cinema Lens z mocowaniem typu E  połączona z rozwiązaniem „jedno mocowanie”, pochodzącym z aparatów α, zapewnia autorom treści większą swobodę twórczą i pomaga im skupić się na własnej wizji artystycznej.

Obiektyw na nową erę filmowania matrycami pełnoklatkowymi
Nowy obiektyw jest zgodny z inteligentnymi funkcjami systemu mocowania typu E, tworzącymi lepsze warunki do filmowania z użyciem dużego przetwornika obrazu. W połączeniu z nowym, pełnoklatkowym kamkorderem FX9 model ten zapewnia szybkie i dokładne ustawianie ostrości, dzięki czemu pozwala śledzić szybko poruszające się obiekty przy zachowaniu małej głębi ostrości.

 

Obiektyw kinowy z mocowaniem typu E - Sony FE C 16–35 mm T3,1 G

 

Znakomity efekt bokeh i wysoka rozdzielczość całego kadru
Zastosowanie dwóch soczewek XA (Extreme Aspherical), których powierzchnia obrabiana jest z dokładnością do 0,01 mikrometra, oraz 11-listkowej przysłony kołowej pozwoliło uzyskać piękny efekt bokeh. Dwie soczewki XA i trzy soczewki asferyczne rozmieszczono tak, by skutecznie osłabiać dystorsję i astygmatyzm, a w połączeniu z dwiema soczewkami ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) — również przekłamania barw. Szybujący układ soczewek ostrości gwarantuje ponadto doskonałą rozdzielczość przy każdej ogniskowej. Z kolei powłoka przeciwodblaskowa Nano AR radykalnie osłabia odblaski i „duszki”.

 

Obiektyw kinowy z mocowaniem typu E - Sony FE C 16–35 mm T3,1 G

 

Duża wygoda użycia dzięki trzem pierścieniom, zdalnemu sterowaniu z kamery i odłączanemu napędowi zoomu
Aby zapewnić twórcom treści wygodę i precyzję obsługi oraz ułatwić uzyskanie żądanego rezultatu, nowy obiektyw został wyposażony z trzy niezależne pierścienie do regulacji ostrości, ogniskowej i przysłony. W dokładnym ręcznym ustawianiu ostrości pomaga funkcja Linear Response MF. Pierścień precyzyjnej regulacji ostrości ma szeroki zakres obrotu i oznaczenia odległości, dzięki czemu przy wielokrotnych ujęciach jednej sceny łatwo jest wybrać te same ustawienia.

Po zamontowaniu obiektywu na kompatybilnej kamerze, takiej jak FX9, ogniskową, przysłonę i ostrość można regulować elementami sterującymi na kamerze, pilotem lub z odpowiedniej aplikacji na smartfon. Radykalnie upraszcza to obsługę obiektywu i zwiększa szanse na uchwycenie najważniejszego momentu.

 

czytaj dalej…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*